Lista konferencji  
 
Opcje sponsoringu  
 
 
         
         
   

Duże perspektywy rozwoju outsourcingu w Polsce
Bankier.pl, 2007-11-06


W Polsce sa duze perspektywy dla rozwoju outsourcingu - do naszego kraju bedzie trafialo coraz wiecej zlecen od swiatowych firm na prowadzenie ksiegowosci, logistyki czy zarzadzania procesami informatycznymi - uwazaja eksperci.

Jan Cienski (Szef Warszawskiego Biura Financial Times);
Jerzy Stepien (Jerzy Stepien (Zastepca Prezydenta, Miasto Poznan);
Monika Piatkowska (Dyrektor ds. Rozwoju i Strategii, Miasto Kraków)


Outsourcing, czyli przekazywanie innym firmom tego, co nie jest podstawowa dzialalnoscia danej firmy, pozwala na maksymalne skupienie srodków na poszukiwaniu nowych rozwiazan, zmniejszaniu kosztów prowadzenia biznesu oraz polepszanie jakosci uslug.

Podczas trzeciej edycji konferencji "Forum Outsourcingu Roadshow - Polska Europejskim Rajem Uslugowym", która odbyla sie w srode w Warszawie, eksperci podkreslali, ze z tej formy uslug korzysta coraz wiecej srednich i duzych firm. Najczesciej firmy zlecaja prowadzenie: uslug prawnych, ksiegowosci, powierzaja ochrone obiektów czy zlecaja poszukiwanie kadr. Wedlug dyrektor Anny Sienko z firmy IBM Polska, outsourcing ma sprzyjac rozwojowi innowacyjnosci, gdyz tylko nowe technologie pozwalaja na osiaganie dobrej pozycji rynkowej. O ile jeszcze kilka lat temu IBM zajmowal sie produkowaniem komputerów, to obecnie skupia sie na tworzeniu nowych programów komputerowych, np. takich jak "second life", który umozliwia internautom prowadzenie "drugiego zycia" w wirtualnym swiecie.

Jak zaznaczyl prof. Witold Orlowski, firma moze zlecic na zewnatrz prowadzenie niemal calej swojej dzialalnosci. Wystarczy, ze zachowa "mózg", który bedzie swiadczyl o tym, ze nie utracila swojej tozsamosci. Tak jest np. w przypadku firmy Nike, która nigdy sama nie produkowala butów, a jedynie wymyslala je i zlecala ich wykonanie.

Alicja Zelichowska (Dyrektor Biura Obslugi Inwestorów);
Marcin Kaszuba (Partner, Ernst&Young);
Krzysztof Nowak (Zastepca Prezydenta, Miasto Szczecin);
Krzysztof Bronisz (Delivery Manager, Franklin Templeton Investments)


W opinii Tomasza Sokolowskiego z firmy HRK, Polska jest dobrym miejscem dla outsourcingu i czesto wygrywa konkurencje z innymi europejskimi krajami. Obecnie dla Polski najwiekszymi konkurentami sa Indie i Brazylia, które maja nizsze koszty pracy.

Konferencje z cyklu Forum Outsourcingu Roadshow – Polska Europejskim Rajem Uslugowym maja na celu promocje Polski jako europejskiego centrum uslug BPO i propagowanie idei outsourcingu w Polsce. Sa doskonala okazja do spotkania przedstawicieli róznych branz oraz wymiany ich opinii i doswiadczen– podkresla Eva Krisztina Aboo; Dyrektor Zarzadzajacy Roadshow Polska. Mamy nadzieje ze kolejne spotkania przyczynia sie do zwiekszenia zainteresowania i promocji sektora BPO w Polsce – dodaje Aboo Zgodnie z raportem KPMG, Polska nie ma sobie równych jako partner do inwestycji w Europie Srodkowo-Wschodniej, a w swiecie zostala sklasyfikowana na 5 pozycji. "W Polsce wykonywane sa na ogól proste uslugi typu Call Center (telefoniczna obsluga klientów), trudniej jest nam pozyskac zlecenie na wykonywanie uslug bardziej zaawansowanych" - powiedzial Sokolowski.

Zainteresowanie Polska rosnie, widac to po zapytaniach dotyczacych kadr, jakie naplywaja od potencjalnych inwestorów. O ile jeszcze 2-3 lata temu podstawowa informacja dla inwestorów byla wysokosc plac i warunków inwestowania, to obecnie firmy juz wiedza, ze Polska jest dobrym miejscem do ulokowania przedsiewziecia, a pytania dotycza glównie dostepnosci wykwalifikowanych kadr.

źródło: PAP